19.12.16

Pregnancy Stories : 4th

saya pergi buat buku pink kat Klinik Bandar Botanik, Klang.
saya bawak sijil nikah je...

sampai depan pintu dalam 7.10 pagi macam tu..
pintu klinik bukak 7.50 pagi macam tu...
sampai kaunter pendaftaran klinik ibu dan anak, korang letak je ic..
kira macam tu korang cop dulu lah tempat korang..
sebab masa ni nurse tak mula bekerja lagi..
itu pun saya tahu dari mak-mak yang datang buat check up anak masing-masing...

kakak-kakak yang saya jumpa hari tu semua nya friendly..
siap cakap, lain kali bawak gambar scan baby yang kita buat kat luar...
lagi cepat proses pendaftaran kata nya...
tapi hari tu saya tak bawak pulak...
redha je lah...

lagi pun memang amik cuti semata nak buat buku...

lepas tu nanti tunggu nurse panggil nama..
dia akan tanya dah buat pengesahan kehamilan ke?
kira confirm ke korang ni mengandung...
lepas tu dia bagi buku pink tu..
suruh isi sendiri.. dia kata tunggu dia nanti lambat..
saya tak kisah pun isi sendiri...

lepas isi buku tu, dia bagi cup dan arah kan pergi ke tempat amik darah..
masa kat sini lama jugak saya tunggu...
mungkin dia utamakan ibu-ibu yang dah sarat mengandung..
lepas amik darah, nurse suruh pergi makmal untuk test urin..
jadi, korang terus je pergi kencing...
letak urin korang kat kaunter makmal tu..
terus ke depan tunggu...
macam saya terpinga-pinga masa tu..
lama tunggu kat depan makmal tu..
sampai abang tu cakap tunggu apa lagi ye?
muahahahaha~~~

lepas amik test urin, pergi balik ke tempat amik darah tu...
nanti dia isi bacaan semua dan arah kan kita ke kaunter depan..
letak buku kat bakul..
masa saya nak letak buku kat bakul,
kebetulan ada nurse nampak..
terus panggil saya masuk dalam bilik...
interview sikit.. dan dia bagi nasihat suruh makan makanan berkhasiat...
apa yang boleh makan apa yang tak boleh makan...
mungkin sebab bmi sy dah over weight... kahkahkah~~~
dia ada tanya latar belakang keluarga.. lepas tu dia mintak sijil nikah...
time ni je guna sijil nikah...

lepas tu dia check breast....
sakit kot dia tekan tekan gitu....

seterusnya jumpa doktor...
scan baby!
sama seperti scan yang lepas.. umur baby lewat seminggu..
tapi kata doktor memang macam tu.. tak lari jauh pun ikut besar janin...
doktor pun ada tanya sikit sebanyak pasal abdomen kita....

lepas jumpa doktor, pergi jumpa nurse yang interview balik...
dia suruh pergi bilik no 11..
apa yang saya baca, no bilik ni ikut kawasan rumah..
sebab nurse kan ada kawasan-kawasan pembahagian kerja mereka..
masuk bilik tu sebab nak dapatkan hari temujanji untuk bulan depan je..

Tiada ulasan: