22.1.16

Engagement Stories : Perasaan sebelum bertunang.

Jom lah kita #throwback..

buat kenangan untuk masa akan datang...
tak pun mana tau akan datang anak cucu nak baca.. #beranganlahkau

sebulan sebelum bertunang.. saya rasa tak sedap hati.. rasa nak cancel je semuanya ni.. macam-macam yang saya fikirkan.. dan boleh dikatakan hampir kesemuanya adalah negatif.. 

saya takde fasa bercinta dengan tunang saya.. kita just being bff for each other.. dan kami selesa dengan cara macam ni.. sejujurnya, perasaan cinta tu masih belum ada.. tapi of course lah sayang.. siapa tak sayang tunang weehhhh? jenis saya, perasaan cinta akan timbul bila saya betul-betul dalam relationship.. maksudnya bila dah declared lah.. sedikit sebanyak benda ni menggaggu perasaan saya.. dia pulak bukan jenis yang sweet-talker; caring-loving.. nan ado.. perempuan akan cepat cair kalau lelaki tu jenis yang macam tu kan? 

kemuncaknya bila beli kain untuk baju nikah.. nak letak dalam dulang hantaran lah kan.. malam tu saya tenungkan je kain tu.. cakap seorang diri.. betul ke apa aku buat ni? hahaha... gila tak? perempuan dan emosi berpisah tiada.. 

saya bagitahu dia.. perasaan tak sedap hati saya.. then.. dia cakap "kalau nak buat benda baik setan tu mesti hasut macam2".. saya mengadu pulak kat bff saya.. "wehhh..aku rasa tak nak tunang laa.." dia terus cakap.."yeee... nak dekat2 tarikh tunang memang kau rasa benda macam ni.. aku pon sama dulu... benda ni normal.. cuma jangan ikutkan perasaan sangat.."

dan.. here I am.. alhamdulillah..

kalau tanya perasaan sekarang..

I'm truly love with him.. :)

Suprising, tiba-tiba je perasaan tu datang.. alhamdulillah.. Thank you Allah..

terima kasih kat bff yang sentiasa bagi kata2 tatkala saya merepek.. hahahahaha..

ni baru bertunang.. masa nak nikah nanti ntah macam mana pulak lah perasaan nya kan?

cuba baca ni.. Perasaan Sebelum Bernikah..

2 ulasan:

Aisyah Az berkata...

omg. lama gila cha tak singgah sini, tup tup sis nak kahwin dah. congrats for you engagement !!!

Cik Siti Hajar berkata...

terima kasih datang sini.. :)