8.12.16

Pregnancy Stories : 1st

sebelum buat UPT..
perubahan saya dapat rasa..
asal menjelang subuh je pakej sakit kepala..
suhu badan tinggi..
memang rasa nak demam..
tapi gagahkan diri jugak pergi kerja..
tak kan hari-hari nak mc..
tapi so far saya memang tak mc pon..
yang terasa sangat nak buat UPT, bila saya start program diet dengan suami..
kalau diet saya minum cuka epal selang 2 hari sekali..
untuk buang lemak lemak jahat dalam usus.. korang google okay kebaikan cuka epal ni... banyak kelebihan dan kebaikan dia..
tapi kena amik ikut saranan lah yer.. jangan korang main bedal je nak minum...

2 3 kali nak minum cuka tu.. tapi hati macam tak redha je... kehkehkeh~~~
serius ni.. memang terasa nak minum.. tapi hati duk cakap jangan jangan...
pulak tu cycle period saya tak betul..
kang kalau betul ada nyawa dalam rahim..
tak ke naya..
tapi saya sabar kan dulu diri..
walaupun cycle tak betul.. saya tetap tengok tarikh yang apps bagi bila period..
so, saya cakap dengan husband..
nak check sekian sekian tarikh lah..
dia pulak bukan faham sangat pun pasal cycle bagai ni..
dia ikutkan je isteri dia ni.. hahahaha~~

tapi bila dah beli UPT tu..
lain pulak jadinya...
hahahahaha~~
rasa nak terus je buat test..
tapi banyak baca dari internet, waktu yang terbaik adalah air kencing 1st lepas bangun tidur..
dapat jugak sabarkan diri separuh hari.. kahkahkah~~

alhamdulillah..
2 line naik tanpa perlu tunggu lama..
seminit je terus nampak..
tapi masa tu asyik cakap dalam hati je...
aku ni mengandung ke?
suami pun tak percaya jugak...

to be continued yer...

hari ni kandungan saya berusia 13 minggu 4 hari.. :)

1 ulasan:

rafida jamaludin berkata...

salam...
tahniah saya ucapkan.
Saya doakan semoga puan dan kandungan puan sihat sehingga selamat melahirkan. enjoy your pregnancy journey ya..