15.4.16

Wedding Preparation : Part 2 (Dewan Nikah)

hari ni meh sambung wedding preparation atau persiapan perkahwinan..

Kalau nak baca part 1 klik sini Wedding Preparation : Part 1 (Katering)

Saya ni asyiklah whatsapp katering tu.. nak jumpa face to face.. sebab saya tak pernah jumpa lagi.. masa food test kat tempat dia.. hanya ada pekerja je.. tuan punya katering dah balik masa tu... Akak ni lambat reply.. Saya rasa sebab dia busy.. tengok dia update kat FB dan Instagram majlis yang dia handle.. lepas tu saya wechat kawan saya.. dia dah kahwin bulan Feb hari tu.. dia amik katering ni jugak.. bila dia cakap.. "dah bayar deposit insyaAllah secured.. nanti lagi sebulan tarikh kenduri baru kakak tu ajak jumpa.." dengar macam tu.. legaaaaa~~! lepas tu baru owner katering tu replied.. dia cakap nanti kita jumpa sebulan sebelum majlis.. hahaha.. Iolls gelabah lebih.. yelah, susah wehhh nak cari katering yang affordable yang sedap yang available tarikh majlis kita...

okay, habis part katering... bulan 8 nanti jumpa bayar lagi... tengok keluasan tapak khemah.. 

Sekarang nak cerita pasal benda paling wajib.. A K A D N I K A H.. capslock terussss...  

saya kalau boleh memang nak nikah sepagi yang boleh.. hamboihhhhh.. tak sabar nak kawin sangat bunyi nya kan.. hahahahaha~~! tak lah, sebab lepas nikah ada outdoor photoshoot... malam pulak ada malam berinai.. andai kata saya buat lepas zohor.. susah nak bahagikan masa nanti.. takut kelam kelibut...

saya nikah di Masjid Shah Alam.. tak buat kat masjid rumah...sebab nya masjid Shah Alam ada dewan nikah yang proper.. tak payah dah nak buat mini pelamin ke apa.. sewa dewan nikah ni RM300.. saya book pukul 11 pagi.. dia estimate sampai pukul 1 petang.. kalau buat majlis hari Sabtu atau Ahad.. dewan makan tak dibuka.. jadi kita kena tempah khemah.. senarai katering Masjid Shah Alam akan bagi... hanya katering dari mereka je boleh di tempah.. saya agak pihak katering dah tahu macam mana nak bersihkan kawasan seperti yang pihak masjid nak..

tapi katering hari nikah saya tak book lagi.. sebab nya kena siap kan dulu prosedur untuk bernikah.. baru mereka akan bagi senarai katering...


cerita pasal akad nikah.. 
kursus kawin bila nak pergi wehhhhh???



2 ulasan:

Myra Arshad berkata...

hehe pape pun kursus kawen dulu. moga d permudahkan ;)

Cik Siti Hajar berkata...

insyaAllah bulan 5 ni pegi.. :)