16.5.16

Wedding Preparation : Part 3 (Corset and Girdle)

3 minggu lagi kena pilih dan fitting baju... saya tak ber diet secara ketat lagi.. sabtu ahad bedal nasi.. hasilnya 2 bln jaga makan turun 3kg sahaja.... nak nangis gak tengok angka kat penimbang tu... tapi masa makan kemain tak insaf.. suap selagi boleh… 

Perempuan ni macam-macam cara akan difikirkan untuk kelihatan cantik.. kan? saya jenis takde lah bersemangat juang yang tinggi.. hahahaha.. but I will try my best.. well, siapa tak nak nampak cantik di hari bahagia kan?

Ex officemate saya dah bebel2 dalam group suruh beli corset.. saya pernah dulu pakai… dulu tu 5 6 tahun lepas.. tapi tak suka tang gatal2 tu.. hadoi.. azab lah nak menggaru.. pedih-pedih kulit tau… tapi kali ni nak tak nak kena pakai jugak.. kalau tak terjojol spare tyre kang…

So, balik kerja hari Jumaat pergi Aeon Bukit Raja.. sebelum tu kenalah google for info kan.. Saya kan pengantin bajet.. jadi tak de bajet nak beli yang mahal-mahal tu.. saya survey ramai BridetoBe beli corset brand Cosway.. harga pun affordable lah jugak.. then masa lunch last Friday, saya singgah lah Cosway kat Tesco.. tak bestnya.. dia tak membantu langsung.. terus terbantut nak beli..

After lunch tanya group geng-geng sekolah.. dorang pun suggest kan  Cosway.. sebab murah dan berbaloi.. tapi hati saya dah rasa jengkel dah nak ke Cosway.. customer service is important.. hahahaha..

Aina cadangkan pergi ke Aeon.. tu yang saya pergi Aeon… pergi dalam Aeon, usha-usha.. tak de pulak yang berkenan.. lepas naik tingkat atas.. Nampak kedai jenama Audrey.. so, masuk lah.. sales person dalam tu walau pun budak lagi.. saya rasa lepasan SPM gitu.. tapi amatlah membantu.. saya tanya selalu orang beli mana? Dia bagi jawapan memuaskan.. siap cakap kalau bajet akak kecik amik ni kak.. ingat nak beli 1 set kat sini.. sebab ada promotion warna soft pink ke peach ntah, buy 1 free 1.. tapi tinggal size L je.. saya ada baca kalau nak kesan efektif kita kena pakai 1 size kecik dari size kita.. dan ramai bagi review corset takde size S.. tu tak tahu lah betul ke tak.. tapi pergi Aeon tu memang takde size S… kat Audrey ni pun takde.. saya beli girdle yang panjang sampai ke bawah dada tu..



Nak sorok babat~~ #tutupmuka
gambar contoh dari google

Balik rumah saya selongkar semua almari baju kat rumah.. sebab seingat saya ibu ada beli korset dulu.. tapi tak tahu lah jenama apa.. cari punya cari jumpa jugak.. siap jumpa girdle lagi.. elok lagi.. sebab ibu guna tak sampai sebulan..lepas tu simpan jadi tukun.. hahahaha..

Malam tadi tidur pakai losyen panas tu..pakai girdle siap korset.. mula-mula feeling sejuk je… lepas tu.. peluh membasahi dahi.. tapi tidur tetap tidur.. pagi ni siap awal, sebab 1st time nak pakai girdle Audrey ni.. memang berpeluh hoihhhhh.. lemak kat peha pejal benau.. selepas 15 minit siap berpakaian 1 set corset.. berpeluh-peluh saya… so, we’ll see berapa lama saya berdsiplin.. hahahaha.. nasib baik lah kerja dalam aircond... 

Berat 2 minggu lepas 57kg.. ada 7kg to lose in 110 days.. muehehehehe:D

1 ulasan:

miszgarfien berkata...

try pergi cosway yg kat seksyen 7...xpun kat tesco setia alam or aeon big klang...kt pun ada gak corset tp time kahwin x pkai pun...nnt lg x selesa n pedih...kt pkai baju yg utk sorok lemak...kat cosway ada baju tu...selesa sikit