22.11.17

Excited anak boleh makan

Hai! Lama tak menaip di sini. banyak kali jugak taip taip taip. lepas tu ada kerja, lupa dah nak taip apa.! 😴

Tadi pergi cucuk Amani 5 bulan. Actually, dah lambat. aku saja delay kan. I have my own reason.

Nurse remind boleh bagi makan next month. Awal bulan dah boleh bagi makan. Baby di Malaysia boleh makan umur 6 bulan. Tapi ku tahu ramai jugak yang bagi anak makan umur 3 4 bulan. Cleaner ofis aku sendiri cerita sepupu dia bagi anak dia makan seawal umur 30 hari. sedih aku dengar. 😢 siap cakap kat aku, jangan lah bagitahu misi kita bagi anak kita makan. apa pun, mak mak tahu lah kan apa yang terbaik untu anak masing-masing.

Aku dan husband dah decide, 1 hb nak bagi Amani makan. Aku terus Google dan baca buku yang KK bagi. Ikutkan boleh je bagi makan bubur nasi terus. Tapi ikut dari pembacaan dalam Google dan pengalaman orang, intro puree dulu. So, we decide nak bagi makan Avocado as her 1st meal. Nak bagi anak makan ni excited lain macam. 😄

Aku siap buat timetable lagi tau. Nanti aku tunjuk kat sini. 

Yang memeningkan kepala, macam mana cara nak memudahkan BS bagi Amani makan. kita kena permudahkan kerja BS sebab dia dah tolong jaga anak kita. Lagi lagi Amani tu, kekadang perangai boleh tahan jugak. 

So, moh kita google lagi. hihihi~~ 

Tiada ulasan: