23.11.17

Suami adalah kawan paling baik.

Tiba tiba rasa nak story pasal rumah tangga pulak kat sini. which is I think I never write before this.

Suami dengan aku lebih kurang je karakter kami. kalau jalan kat luar, jarang lah nak berpegang tangan. jenis kami nak bermesra mesra bukan di hadapan umum. Sebab suami jenis malu kot? hahahaha.. kalau aku lantak kan janji bukan buat adegan over. 

Sebelum kahwin kami tak pernah declare pun. Just kawan baik lepas tu terus ajak kahwin. Jadi, perangai dia tak berapa nak aku fahamlah. Alah, kata orang bercinta 10 tahun pun tak akan tahu perangai sebenar. kan? Lepas dah setahun lebih berkahwin ni, aku makin kenal dia. Apa dia suka apa dia tak suka, insyaAllah tahu lah. 

selepas berkahwin, balik kerja adalah waktu paling tunggu. kalau boleh nak terbang terus sampai rumah. sebab nak jumpa suami. hahahahaha~~ seriously, perasaan nak jumpa suami selepas seharian bekerja adalah sangat sangat teruja. aku tak pernah bagitahu dia pasal yang ni. kami sama sama pesen banyak bercakap. banyak berbual. kecuali kalau marah. diam seribu bahasa lah jadi nya. 

kalau sekarang balik kerja nak cepat sebab nak jumpa dengan anak. :)

alhamdulillah, dia jenis yang ringan tulang. 

Masa aku sarat mengandung, aku masih lagi masak setiap malam. Tapi aku akan mintak dia siangkan ikan atau ayam dan tolong cuci semua perkakas. kira dia akan kosongkan sinki. selama ni tak pernah lah dengar dia merungut. 

Kalau sekarang suruh tolong tengok anak pon alhamdulillah dia membantu. Dia ada cerita kawan ofis dia cakap, saya bertuah sebab dia tolong malam sama-sama jaga anak, buatkan susu. Kalau suami kawan nya tak bangun pun malam. Saya terus jawap, buat anak sama-sama jaga anak kenalah sama-sama. alah, bukan tak pernah tengok depan mata. Isteri tunggang terbalik jaga anak. Suami dia buat tak nampak je. Kalau nampak pun di tengok kan je. Kalau saya jadi isteri orang macam tu memang puting beliung lah selalu rumahtangga kami. :p

Rahul dalam Kuch Kuch Hota Hai ada cakap. Cinta itu adalah persahabatan. My husband is my bestfriend. 

Semoga jodoh kami dipanjangkan sehingga ke syurga. Amin =)

Tiada ulasan: