9.10.17

#sindrommakmak bermula dalam diri ini.

#sindrommakmak bermula dalam diri saya.

sejak ada anak ni, walaupun Amani baru nak masuk 4 bulan esok, tapi saya dah fikir panjang pasal hidup dia. hahahahaha~~

angan-angan;

4 years nak hantar pergi kelas KUMON, kelas mengaji. 
5 years nak hantar pergi pre-school yang belajar bahasa Mandarin. sebab saya nak dia sekolah Mandarin. 

planning nya bila anak start masuk sekolah rendah saya berhenti kerja. focus pada anak.
itu plan, resultnya kita tunggu akan datang. 

dari kecil nak develop minat dia ke arah pembelajaran.
dunia pembelajaran sekarang makin menyeramkan.
serius! aku serammmmmm sangat tengok paper exam budak-budak sekarang...

jujurnya dik, memang ahkak tak tahu jawapan atau cara kerja nak dapatkan jawapan kat paper exam tu.. hahahahahaha~~~

aku rasa sampai masanya nanti, anak nak exam, mak pak yang kena masuk tuition. 

A tak menjanjikan hidup senang lenang sepanjang hayat. 
F pon tak menjanjikan hidup susah papa kedana.

yang penting usaha dan tawakal.
Doa jangan dilupakan. 

Makcik aku dulu pernah pesan, 

nak doakan jodoh anak, rezeki kerja bagus, kehidupan elok kena doa dari dia dalam kandungan lagi.

sama-sama lah kita amalkan ye..

:)

Tiada ulasan: