13.2.17

#throwback - sanding bertiga atas pelamin

Jom throwback majlis sanding belah lelaki... orang panggil Majlis Bertandang kan?

selalu nya belah lelaki tak de malam berinai... tapi mak mertua saya insist nak buat jugak.. almaklumlah, ni kenduri terakhir dia... saya tak kisah pun.. cuma masa tu penat gilaaaaaa lah... hahahahaha~~~ 😄

lepas nikah bulan 9.. memang saya tak jaga makan.. makan je.. memang takde kawanl pun.. cuma tak makan benda manis je.. jadi, selepas sebulan memang badan mengembang lah sikit.. sikit jeee laaa... gigih beli corset... hahahaha.. yelah, perut buncit weh... suami pulak pergi booking baju peplum... tau je lah design peplum ni.. yang betul-betul perut flat je boleh pakai baju pesen gini...

seminggu sebelum majlis memang saya pakai je corset ni... nak menangis jugak lah sebab nak pakai ni.. hahahahaha... dari malam berinai sampai lah majlis sanding.. semua saya pakai corset.. malam berinai lak pakai jawa.. konon kebaya jawa.. kalau dah perut besar macam mana nak nampak kebaya nya??? 



dah pakai corset pun nampak besar jugak..
bayangkan tak pakai corset??



dah pakai corset pun punggung tetap lebar...
 haishhhh....

masa ni memang tak terfikir pun tengah pregnant 👶... sebab saya takde morning sickness tu.. yang ada cuma sifat suka makan.. tu pun tak dapat agak jugak sebab sebelum mengandung pun memang suka makan.. kihkihkih~~ nasib baik lah takde apa yang jadi masa ni.. bila ingat balik... dengan pakai corset nya.. dengan pakai high heel lagi... fuhhhhhh... kata pengantin kan 👰... 


masa malam lepas sanding tu.. ada acara potong kek dan joget lambak... masa tu betul betul tenaga saya dah zero.. sampai jalan pun terhuyung hayang... ramai mata duk pandang pandang.. tapi buat tak tahu je.. masa tu saya cakap dengan husband.. penat sangat ni.. lagipun masa berarak siang tu ada kena hujan panas sikit.. dia gerimis.. saya pulak memang tak boleh kena hujan macam tu... ada jugak yang berbunyi.. entah entah dah ada isi.. sebab kami dah sebulan nikah masa tu.. tapi kami suami isteri buat tak tahu je.. hahaha.. sebab confident tak mengandung... 

jadi sebenarnya masa ni bersanding bertiga lah.. bukan berdua.. cuma lagi sorang tak nampak je.. :)

Tiada ulasan: