8.2.17

rasa ketinggalan zaman.

Dulu masa muda remaja.. zaman study.. segala gajet baru semua tahu... dan jugak segala application atau website untuk edit gambar atau untuk check grammar betul ke tak.. memang saya tahu... sebagai student benda macam tu penting...


sekarang ni... guna laptop Windows 10 kalau tak silap.. haru biru jadi nya.. 😧 nak godek godek waktu bekerja memang takde masa... nak buat after working hours pon rasa takde masa... haisssshhhhhhh~~ memang lost gila nak guna windows ni... application pon tak tahu apa yang tengah top sekarang ni... dulu rajin lah bukak belek baca website CNET tu... now memang takde dah.. 

busy mengalahkan Rosmah pulak.. tapi serius, kalau kat rumah takde masa sangat nak on laptop... banyak kerja lain lagi nak buat... golek-golek atas katil pun kira kerja jugak kan?? heee 😁

semalam perut saya menggelodak.. macam ada angin.. nak kata tu gerakan baby.. macam bukan je... lama saya usap usap perut.. lega sikit je.. tapi tetap lah rasa nya.. lepas tu tiba-tiba rasa sebak.. sedih semacam je.. emosi semacam je.. nak kata mood swing tak period pun... husband pelik sebenarnya saya diam je.. tapi sebabkan dia pun tak berapa sihat.. dia takde lah tanya... kalau tanya mau selambak air mata keluar... 

pagi ni okay sikit dah.. rasa malas nyaaa nak kerja.. nasib baik esok cuti.. dan next week pon saya ada ambil sehari leave.. lepas ni takde cuti dah.. sampai lah bulan 4 kan.. Israk Mikraj.. nasib baik Malaysia ni kaya dengan cuti.. muahahahaha (= nak harapkan annual leave memang nganga laa.. saya kan baru masuk company ni.. baru setahun.. jadi bape kerat je lah annual leave yang ada.. nak kena beringat gak simpan untuk lepas bersalin nanti...

esok cuti cadangnya nak kemas rumah kemas bilik... ya ampun.. habuk tu tak tahu lah datang dari mana.. dengan semut api besar merayap satu bilik.. walhal takde pon makanan kat dalam bilik tu... pelik saya laaaaa.... ruang tamu tu jarang digunakan.. jadi seminggu sekali je mengemas.. disebabkan last week tak kemas.. minggu ni kenalah kemas kan...

tekak teringin brownies cheese.. yang nak dibuat sendiri.. well, tekak ai memang suka mengada-ngada.. tengoklah kot rajin esok.. :p

Tiada ulasan: