9.12.16

Wedding Review 1st : Dress Baju Nikah

Selepas hampir 3 bulan berkahwin baru ada mood nak review...
heheheheh~~
maafkan saya yer..
nak jugak cerita kat sini mana tahu masa akan datang boleh di kenag kembali... :')

post saya yang tajuk  Preparation Baju Nikah ni kesinambungan nya yer..

baju nikah memang amik on time.. amik masa tu malam sebelum esok nya fly ke Pattaya.. ye, saya ke Pattaya seminggu sebelum bernikah.. masa tu ibu dah bising-bising... kan berdarah manis kata orang.. kena kuarantin.. tapi nak buat macam mana, pergi bukan sebab bercuti.. kena kerja di sana..

lepas amik baju, fitting masa tu.. ada lah sendat sikit tang dada.. mintak akak tu bukak kan sikit.. biar longgar.. akak tu okay je.. tunggu dia kejap lah nak bukak jahitan nak jahit balik... around 11 malam baru siap baju saya.. alhamdulillah sangat..

untuk veil saya mintak tolong tailor lain potong dan jahitkan tepi.. walaupun hasilnya tak berapa nak cantik di mata saya.. tapi overall okay laa.. tang jahit tepi tu tebal sikit bagi saya.. saya nak jahit tepi nipis je...



ni balik dari Pattaya buat patch kat veil..
manik tu di tampal dulu kat lace tu..
guna gam dia.. ada jual kat kedai jahitan..
memang kukuh lah gam dia..
syarat nya kena biar kering betul baru di sentuh ye..
masa ni kekeringan idea...
lama jugak mengadap benda ni..
lagi 3 ke 4 hari nak nikah baru dapat idea..

malam sebelum nikah.. 
saya gam manik kat kain..
sebab bff kata baju saya kosong sangat...


boleh pulak tengah-tengah tampal manik tu tak cukup..
hahahaha~~~
masa tu dah malam..
esok balik kerja terus singgah ke kedai jahit..
sebenarnya manik saya beli kat GM Klang..
total lost RM100 jugak..
tu manik ada lebih lagi tu...
kira-kira RM130 lah untuk manik...


ni je gambar yang saya ada untuk full picture dress nikah...
actually warna mint green.. tapi dah jadi mint blue gamaknya..
tak kisah lah.. 


ni sebelum bertolak ke masjid shah alam..
posing sikit kat pelamin..
tudung tu kawan saya sponsor..
thanks Iqa!
bunga tangan tu saya DIY sendiri je...


pic dari OP..


dari sisi..

overall saya puas hati sangat dengan baju ni...
rasa nak tempah lagi design macam ni untuk raya..

Tiada ulasan: