26.9.16

Menu ringkas tapi sedap

Weekend ni sepenuh masa di rumah mertua...
Lepas kahwin memang duduk di rumah mertua..
tapi sebab majlis belah lelaki belum lagi selesai..
jadi saya balik weekend je ke rumah mertua..
mak mertua tinggal sorang-sorang je kat rumah tu..

so, semalam pergi kenduri kahwin kawan saya...
balik tu pergi butik fitting baju majlis bertandang...
suami pilih nak pakai peplum...
terkedu saya..
sebab kalau saya pakai peplum ni memang failed...
nampak perut uolls....
haihhhhh..



SIL - MIL - Yours truly - Encik Kesayangan

ni kenduri hari sabtu..
sepupu husband..


malam tadi dinner masak je kat rumah..
dalam rumah bertiga je..
saya masih tak dapat lagi adjust nak masak sikit..
tapi better dari sebelum-sebelum ni laa...
Encik Kesayangan jenis makan tak memilih...
semua dia bedal.. 
jadi masak ringkas je lah semalam..
dah penat pun iyea jugak..
sehari suntuk kat luar..



cili kicap bawang perah limau nipis..
ikan senangin goreng rangup... tak bape rangup sangat laa..
sup mee suah..


1 ulasan:

yolanda diego berkata...

kdg2 masakan simple ni bila mkn, mmg bertambah2 nasi dan berat bdnnya. kikiki