11.7.16

Syawal 1437

Hai...

Ramai dah start kerja kan hari ni... tapi masih ada lagi yang menikmati hari raya.. cuti banyak kan.... hehehe.. kalau company lama saya dapat cuti 20 hari setahun.. rata-rata dorang akan amik 2 minggu cuti raya...

tahun ni raya di mulakan dengan balik kampung makcik saya di Parit Mahang.. walaupun hanya sejam je dari rumah.. tapi suasana raya dan suasana kampung tu ada.. jadi dari malam raya sampai pagi raya ke dua kami di sana... actually, rumah tu rumah peninggalan keluarga mertua makcik saya... masak makanan raya pun kat situ..

sehari sebelum raya.. saya demam teruk.. siap dapat mc lagi.. sudahnya malam raya memang terlantar.. dan jadi sejarah lah kiranya.. saya tak masak juadah raya.. ibu dengan makcik-makcik yang masak... sampai raya ke 6 ni.. tak makan-makan lagi kuah lodeh.. memang teringin betul... tapi tunggu weekend lah baru masak.. baru puas makan.. 

tapi ikutkan tahun ni memang beraya bersungguh betul kamni sekeluarga... 

balik kL belah abah, siap pakej balik kampung arwah atok dan opah di Ipoh.. Raya ke 4 hari tu saya pergi ke sana.. 2 buah rumah je.. tapi seronoknya sebab saya dah takde nenek dan atuk.... lagi pun setahun sekali je jumpa mereka... dan merasalah saya jem tak bergerak tu... hahahahaha... 

hari ni start puasa ganti.. sebab tak banyak, jadi boleh lah buat puasa ganti dan puasa 6.. insyaAllah.. moga kuat menahan godaan.. hihihihi:D

saya rasa raya ni setiap hari berat naik sekilo... perut bertingkek tingkek sangat.. lemak sangat biadap memuncul kan diri.. nasib baik raya pakai baju kurung.. jadi, selagi boleh di isi.. makan je kerja nya.. hajar dan makanan berpisah tiada yer...

Tiada ulasan: