18.4.16

Cendol Durian di Seksyen 24 Shah Alam

start 1hb April hari tu saya dah kurangkan makan... malam langsung tak makan.. buat-buat tak nampak je lauk yang ibu masak.. walaupun sedap pejam mata pergi dapur... hahahahaha... makanan tu penggoda dalam hidup saya.. 

sepatutnya kalau nak diet ni kena avoid makan benda bergula... dia pesen kalau korang tak dapat gula dalam 3 hari.. tekak memang meronta-ronta lah nak benda dessert... weekend lepas saya makan nasi jugak.. tapi amik terhad lah.. ikut iman.. kalau ikut nafsu.. memang berkali-kali tambah.. selagi perut tak sengkak.. haaaa.. makan tak ingat dunia kan...

semalam (Khamis) after 5 hari tak makan dan minum benda bergula.. pergi try cendol shah alam yang jadi viral kat fb tu... cendol ada durian.. tu pun kebetulan kawan ajak jumpa.. saya suruh dia pergi dulu sebab nak kena beratur.... 

 yang merah tu pulut...


cendol durian
RM8

cendol durian pulut 
RM9

overall taste biasa je.. hahaha.. yang peliknya takde gula merah... but still rasa manis.. dia guna santan kotak.. bukan santan pure tu... korang beratur lepas tu masa order kena bayar dia bagi nombor sekali.. lepas tu pergi duduk meja mana-mana yang kosong.. saya nasihatkan duduk dekat-dekat dengan gerai cendol ni.. sebab nanti kesian kat pelayan duk terjerit-jerit panggil nombor... 

saya lupa nak tangkap gambar gerai cendol ni.. gerai dia kat seksyen 24.. berdepan dengan seksyen 18.. ada deret kedai kat situ... kedai bukak pukul 6 petang sampai 12 malam rasanya...

saya prefer lagi cendol abang lori seksyen 7... siapa suka kita geng!